معرفی محصولات گرمایشی و موتورخانه

ارائه بهترین برندها از محصولات گرمایشی و اطلاعات فنی مربوط به هر محصول با توجه به نیاز مصرف کننده در فصول مختلف

معرفی محصولات گرمایشی و موتورخانه

ارائه بهترین برندها از محصولات گرمایشی و اطلاعات فنی مربوط به هر محصول با توجه به نیاز مصرف کننده در فصول مختلف

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کولر گازی سامسونگ در مدل های مختلف دیواری، پنجره ای، ایستاده و پرتابل با اسامی گود، گودوان، مالدیوز، مکس، ویواس، مکس 30، میراژ، کریستال و ... و در ظرفیت های متفاوت تولید و عرضه می شوند.

از ویژگی های مهم کولر گازی سامسونگ اینورتر دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پره ضد فرسودگی : افزایش فرسودگی باعث کاهش دوام مبدل حرارتی و در نتیجه کوتاه شدن عمر آن می شود. پره (فین) ضد فرسودگی در مدل مالدیوز باعث می شود تا شرایط مطلوب برای رشد باکتری ها مهیا نباشد و شما بتوانید زمان زیادی را از هوای خنک داخل محیط لذت ببرید. باله ضد فرسودگی کولر گازی سامسونگ مدل مالدیوز فیلتر Full HD : این فیلتر قادر است تا 60 درصد از گرد و غبار و باکتری های آلرژی زای محیط را به خود جذب کند. کولر گازی سامسونگ اینورتر - مالدیوز کاهش دهنده هوشمند مصرف برق : با فناوری فوق نگرانی ها مربوط به قبض برق بی مورد است، چرا که دیگر لازم نیست وقتی دمای اتاق به میزان ورد دلخواتان رسید، کولرگازی را خاموش کنید؛ کاهنده هوشمند مصرف برق به کمک کمپرسور قدرتمند، با روشن نگه داشتن کولرگازی این امکان را به شما می دهد تا از دمای مطبوع خود لذت ببرید. حالت خواب آسوده : سیستم کنترل دما و تنظیم خودکار رطوبت در طول شب، امکان خوابی راحت را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد. پوشش آنتی باکتریال : این فیلتر با جذب ذرات بسیار ریز گرد و غبار و ویروس ها و محافظت کامل در برابر باکتری ها موجب تصفیه هوا می گردد. پرتاب باد در جهت های بالا و پایین در کولرهای گازی اینورتر سامسونگ مدل مالدیوز، بصورت اتوماتیک انجام می شود، ولی اگر خواستار پرتاب باد در جهات راست و چپ نیز باشید، باید کولرگازی را بصورت دستی تنظیم کنید.

و از دیگر ویژگی های مدل مالدیوز نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محافظ کمپرسور در مقابل صدمات ناشی از نوسانات برق
  • صرفه جویی در مصرف انرژی Energy Saving
  • تایمر 24 ساعته
  • سیستم شستشوی اتوماتیک اواپراتور (پانل داخلی)
  • سپیده میگونی
  • ۰
  • ۰

انواع مبدل های حرارتی در تاسیسات حرارت مرکزی و تهویه مطبوع :

  • مبدل حرارتی پوسته و لوله (shell & tube heat exchangers)
  • مبدل حرارتی صفحه ای (Plate heat Exchanger)
  • مبدل حرارتی هوا خنک یا پره ای (Fin Heat Exchanger)مبدل حرارتی

هر کدام از مبدل های حرارتی فوق ، خود به انواع ذیل تقسیم بندی میشوند :

  • مبدل حرارتی با جریان همسو
  • مبدل با جریان نا همسو
  • مبدل حرارتی  با جریان متقاطع

 مبدل حرارتی پوسته و لوله  (shell & tube heat exchanger) :

این مبدل ها کاربرد وسیعی در صنایع شیمیایی مانند واحدهای تقطیر نفت خام دارند.همانطور که از نام آن پیداست مبدل حرارتی پوسته و لوله از یک مخزن استوانه‌ای شکل بزرگ (پوسته) در فشار بالا و تعدادی لوله در داخل آن تشکیل شده است.مایع در داخل لوله‌ها حرکت می‌کند و بخار داغ بر روی لوله‌ها و درون پوسته جریان دارد.به علت تعداد زیاد این لوله‌ها و سطح تماس بالایی که ایجاد می‌کند،حرارت بخار به مایع داخل لوله منتقل شده و مایع را به جوش می‌آورد.
نوع مرسوم مبدل های گرمایی ،مبدل های حرارتی پوسته – لوله ای است که بر حسب تعداد پاس های پوسته و لوله این مبدل ها خود دارای انواع مختلفی می باشند و ساده ترین آنها، دارای یک پاس پوسته و یک پاس لوله است که در شکل فوق نشان داده شده است. در این مبدل ها معمولا دیوارک هایی نصب می شوند تا با ایجاد تلاطم و ایجاد مؤلفه سرعت عرضی در جریان ، ضریب جا به جایی سیال در قسمت پوسته افزایش یابد که به این دیوارکها بافل (Baffle) می گویند.مبدل های حرارتی دیوارک دار(Baffle) معمولا با یک پاس پوسته و دو پاس لوله و یا با دو پاس پوسته و چهار پاس لوله تولید می شوند.
در مبدل های حرارتی پوسته و لوله دارای بافل (صفحات هدایت کننده جریان)، جریان سیال سمت پوسته به صورت متقاطع با لوله ها در بین دو بافل مجاور جهت داده می شود.
مبدل های حرارتی پوسته و لوله ای U شکل دارای کم هزینه ترین ساختار هستند، زیرا فقط به یک صفحه لوله نیاز است . سطح داخلی لوله ها به دلیل خم U شکل تند، نمی توانند با وسایل مکانیکی تمیز شوند.در این مبدل ها تعداد زوجی از گذر های لوله به کار می رود ولی محدودیتی از نظر انبساط گرمایی وجود ندارد.

جنس لوله ها وظیفه تبادل را در مبدل پوسته و لوله به عهده دارند به گونه ای که از دو طرف در تماس با سیالات مورد انتقال حرارت قرار دارند . در واقع لوله ها در مبدل پوسته و لوله نقش جدا کننده را بر عهده دارند سایز این لوله ها متفاوت می باشد . لوله ها معمولاً از جنس مس می باشند البته بنا به کاربرد می توانند از فولاد ضد زنگ ( استیل ) ، نیکل ، آلومینیوم ، برنج و تیتانیوم نیز باشند ولی با توجه به ضریب انتقال حرارت سیال درون یا بیرون لوله در هر سمت که این ضریب کم‌تر باشد می توان از لوله های پره دار از داخل یا پره دار از خارج استفاده نمود که به طبع هزینه ساخت این دستگاه آن بالا تر است .

مبدل حرارتی پوسته و لوله مبدل حرارتی

پوسته مبدل حرارتی پوسته و لوله که به همراه تیوپ شیت ها وظیفه نگهدارنده لوله‌ها ، اتصال ورودی و خروجی ها و ... را بر عهده دارد .عمل انتقال حرارت نیز در داخل پوسته انجام می‌گیرد. ضخامت پوسته به فشار کار و قطر پوسته بستگی دارد.

در ساخت پوسته مبدل حرارتی پوسته و لوله معمولاً از فولاد یا فولاد ضد زنگ استفاده می‌گردد . چرا که باید انتقال حرارت آن در پایین ترین حد و تحمل فشار آن در بالا ترین حد ممکن باشد  روی پوسته مبدل حرارتی پوسته و لوله باید مسیر ورود و خروج آب - قلاب ‌آویز- اتصال تخلیه- محل نصب شیر اطمینان سنسور و... در نظر گرفته شود.
عملکرد مبدل صفحه ایی
مبدل های حرارتی پوسته و لوله دارای آرایش های مختلف از نظر جریان سیال در سمت پوسته و سمت لوله می باشند و براساس سطح انتقال حرارت ،فشار کار ، افت فشارکویل ،شیوه های ساخت و هزینه کنترل خوردگی و مسائل تمیز کاری، مورد انتخاب و استفاده قرار می گیرند. بافل ها در مبدل های پوسته و لوله برای افزایش ضریب انتقال گرما در سمت پوسته و همچنین برای مستقر نگه داشتن بهتر لوله ها استفاده می گردند.

مزایای مبدل های پوسته و لوله را میتوان به شرح زیر نام برد:

  • در  حجم کم ایجاد سطح بزرگی برای انتقال حرارت می کنند.
  • قابلیت استفاده برای دامنه وسیعی از مواد را دارند.
  • به راحتی تمیز می شوند.

مبدل حرارتی صفحه ای و انواع آن :

  • مبدل حرارتی صفحه ای که بیش از صد سال است در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر ساختار عمدتا شامل دو مدل واشری (Gasket) و جوشی(bruzzed) می باشد.
    مبدل های حرارتی صفحه ای واشری عمدتا در صنایعی مانند صنایع غذایی ، صنایع پتروشیمی،خط رنگ صنایع خودروسازی ،صنایع نفت و... مورد استفاده قرار می گیرند،که بدلیل دارا بودن هزینه فریم نسبت به مبدلهای حرارتی جوشی،حتی در سایز و ظرفیت مشابه دارای قیمتهای بالاتری می باشند.البته مزیت مبدل های حرارتی صفحه ای واشری (Gasket) نسبت به جوشی قابلیت افزایش ظرفیت،تعمیر و سرویس و شستشوی راحت آنها می باشد.
  • مبدل حرارتی صفحه ای بدلیل دارا بودن ضریب کلی انتقال حرارت بسیار بالا،ابعاد بسیار کوچکترو راندمان بالاتر نسبت به مبدل های حرارتی رایج پوسته و لوله ( مانند منابع کویلی و دو جداره ) خصوصا" در صورت نصب سختی گیر در مسیر آب سرد ورودی آنها قادر هست به صورت لحظه ای آب گرم مصرفی مورد نیاز را بدون نیاز به ذخیره سازی ( مانند منابع کویلی و دو جداره ) ، بصورت کاملا" بهداشتی به مصرف کننده عرضه نمایند.
  • مبدل حرارتی جوشی عمدتا برای تامین آب گرم مصرفی در ساختمانها،گرمایش آب استخرها،سیستمهای گرمایش از کف ،خنک کاری روغن ، بعنوان اواپراتور و کندانسور در چیلرها و.... مورد استفاده قرار می گیرند،که بجز مورد آبگرم مصرفی باید در بقیه موارد بصورت موردی دقیقا محاسبه گردد و در این خصوص می توانید با کارشناسان شرکت مهندسی دماتجهیز مذاکره نمائید.

از برترین برندهای این نوع مبدل میشود مبدل حرارتی هپاکو را پیشنهاد داد تا ضمن برخورداری از کیفیت بسیار بالای محصول خیال خود را یک عمر راحت کنید

  • سپیده میگونی
  • ۰
  • ۰

عملکرد پکیج ایران رادیاتور در فصول مختلف سال :

همانطور که میدانید در فصول سرد سال پکیج علاوه بر تامین آبگرم مصرفی باید آب رادیاتور و مدار های گرمایشی را نیز تامین نماید. در فصل تابستان وظیفه پکیج ایران رادیاتور تنها تامین آب گرم مصرفی و بهداشتی است. به عبارت دیگر هر زمانی که نیاز به آبگرم باشد با باز کردن شیر آبگرم مصرفی پکیج به صورت اتوماتیک مشعل را روشن میکند و همزمان با قطع مصرف آب و بستن شیر آبگرم مشعل پکیج خاموش میشود. این عمل از طریق برد الکترونیک پکیج کنترل میشود.

پکیج ایران رادیاتور

در گروه پکیج های دیواری و زمینی سایت مرجع دماتجهیز که اولین (از سال 1383) و پربیننده ترین سایت فروشگاهی دستگاه های سرمایش و گرمایش در خاورمیانه می باشد (طبق داده های سایت جهانی Alexa.com) می توانید با اندکی حوصله جهت مطالعه توضیحات خلاصه و جامع ارائه شده ، کالای مورد نظر خود را با مناسبترین قیمت (تضمین بهترین قیمت ها) و اطمینان خاطر از دریافت خدمات و گارانتی اصل و معتبر به راحتی خریداری فرمائید.

پکیج ایران رادیاتور با دارا بودن راندمان حرارتی 93 % گزینه ای مناسب برای تأمین گرمایش منازل و اماکن اداری می باشد.

محل نصب پکیج دیواری گازی:

  •  بالای اجاق گاز و سایر وسایل گرمازا نباشد
  •  فاصله ی دستگاه با دیوار مقابل حداقل یک متر باشد
  • حداقل فاصله با دیوار یا کابینت مجاور از دو طرف 15 سانتیمتر باشد
  • حداقل فاصله از کف تا زیر پکیج 120 سانتیمتر باشد
  • فاصله ی عمودی از کلاهک تعدیل دودکش پکیج تا دریچه دودکش باید حداقل 30 سانتیمتر باشد.

هرگز نباید کلاهک تعدیل پکیج دیواری را به دریچه دودکش داخل دیوار نصب نمود و باید حداقل 30 سانتیمتر پایین تر از دریچه دودکش نصب گردد. هرچقدر که بتوان دستگاه را نسبت به دریچه دودکش پایین تر نصب کرد بهتر است. چراکه زیاد شدن فاصله پکیج به دریچه باعث زیاد شدن مکش دستگاه می شود.

  • در صورتیکه قصد خرید پکیج دیواری دودکش دار دارید و می خواهید پکیج را در داخل کابینت نصب کنید، حتما توجه داشته باشید که دستگاه برای احتراق نیاز به اکسیژن کافی دارد، بنابراین حتما باید درب کابینت کرکره ای باشد تا پکیج بتواند اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط دریافت کند.
  • سپیده میگونی
  • ۰
  • ۰

کولر گازی سامسونگ مدل Better Ar13kcsd مجهز به سیستم خطایاب خودکار می باشد. کاربر با نصب یک برنامه کاربردی بر روی تلفن همراه خود می تواند از تلفن همراه خود بعنوان کنترل از راه دور جهت عیب یابی کولر گازی، خطایابی و کنترل انرژی استفاده نماید.
قابلیت «نصب هوشمند» در این سری با بررسی مشکلات رایج کاربر را از نصب صحیح دستگاه مطمئن می سازد، از طرفی قابلیت «Wi-Fi هوشمند» تنظیمات انرژی را  بررسی کرده و با استفاده از قابلیت «چک هوشمند» خطاها را بررسی می نماید و در صورت وجود خطا، شما را از راهکار های سریع و ساده عیب یابی مطلع می سازد.

کولر گازی سامسونگ

طراحی خاص و جدید سه وجهی ( سه گوش ) یونیت داخلی سری Better  با افزایش قدرت پرتاب باد تا 14 متر موجب پوشش دهی گسترده تر فضای اتاق می گردد

فیلتراسیون کامل هوا بوسیله فیلتر Easy در اسپلیت های Better سامسونگ:

فیلتر Easy  تعبیه شده بر روی دهانه مکش دستگاه دارای پوشش آنتی باکتریال بوده که موجب تصفیه هوا از آلاینده ها ، گردوغبار و مواد حساسیت زا می گردد.امکان بیرون آوردن و تمیز کردن Easy Filter بدون نیاز به باز کردن قاب های بدنه براحتی برای کاربر امکان پذیر می باشد.

از دیگر ویژگی های کولر گازی سامسونگ مدل Better Ar13kcsd  می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • سیستم GOOD SLEEP (خواب راحت)
  • کمپرسور VTR با قابلیت کارکرد تا دمای 54 درجه سانتیگراد مجهز به روکش محافظ فین ها
  • کنترل از راه دور
  • نمایشگر مخفی دما
  • تایمر 24 ساعته
  • فن داخلی 5 سرعته
  • دارای پنل کریستالی براق

قبل ازانتخاب و سفارش خرید هر یک از کولرهای گازی یا اسپلیت های فوق به آمپر(A) برق مصرفی آن با توجه به توان و مشخصات کنتور برق واحد خود دقت فرمائید.

چگونگی محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز:

برای محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز در طبقات وسط ساختمان به ازاء هر متر مربع حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است بدلیل تابش خورشید بر سقف ،به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) درنظر گرفته می شود.

همچنین می توانید برای سهولت بیشتر به جدول محاسبه تقریبی زیر برای تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولرگازی مورد نیاز و با رعایت شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده زیر مراجعه نمائید:

توجه: این محاسبه بصورت تقریبی و صرفاً برای آپارتمان های مسکونی با شرایط آب و هوایی مانند تهران و با فاصله سقف تا کف 2/8 متر ، بدون تجمع نفرات و افزایش گرمای نهان و بدون استفاده از روشنایی شدید یا تجهیزات الکتریکی پرمصرف و همچنین بدون نمای شیشه یا ضلع شیشه ای خصوصاً در سمت غرب فضای مورد نظر ارائه گردیده است.

.

  • سپیده میگونی
  • ۰
  • ۰

بطور کلی یکی از روش های رایج گرمایش در آپارتمانهای مسکونی ، اداری و فروشگاهها استفاده از انواع رادیاتور آلومینیومی، برقی، فولادی و ... می باشد. آب موجود در رادیاتور در سیستم حرارت مرکزی ساختمان (موتورخانه) توسط تجهیزاتی مثل مشعل و دیگ، گرم می‌شود و آب گرم‌شده در موتورخانه توسط پمپ و لوله ها به قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت شده و وارد رادیاتورهای هر قسمت می‌شود؛ این آب گرم زمانی که گرمای خود را از دست داد دوباره به موتورخانه هدایت می‌شود تا گرم شده و این چرخه بارها تکرار می گردد.
بهترین مکان برای استفاده از رادیاتورهای شوفاژ مکان‌ هایی است که نیاز به کنترل دقیق دما و رطوبت ندارند، چرا که رادیاتور قابلیت تنظیم درجه حرارت و رطوبت محیط را نداشته و میزان رطوبت نسبی اتاق را کاهش می‌دهد. (البته امروزه در صورت نصب و استفاده از شیر ترموستاتیک رادیاتور می توانید کاملاً دمای محیط خود را تنظیم نمایید.)

رادیاتور آلومینیومی
توجه : به دلیل تجمع هوای گرم در زیر سقف ، استفاده از رادیاتور ها فقط در شرایطی که فاصله کف تا سقف محل مورد نظر حداکثر 3 متر باشد مناسب است وبرای فضاهایی با ارتفاع سقف بیشتر، استفاده از وسایل گرمایشی دمنده دار مانند فن کویل ، هواساز ، ایرواشر و .... توصیه می شود.
در گروه رادیاتورهای آلومینیومی سایت مرجع دماتجهیز که اولین (از سال 1383) و پربیننده ترین سایت فروشگاهی دستگاه های سرمایش و گرمایش در خاورمیانه می باشد (طبق داده های سایت جهانی Alexa.com) می توانید با اندکی حوصله جهت مطالعه توضیحات خلاصه و جامع ارائه شده ، کالای مورد نظر خود را با مناسبترین قیمت (تضمین بهترین قیمت ها) و اطمینان خاطر از دریافت خدمات و گارانتی اصل و معتبر به راحتی خریداری فرمائید.
با توجه به اینکه کلیه محصولات درسایت دمــاتجهیــز با گارانتی اصلی ارائه می شود، در صورت خرید هریک از انواع رادیاتور آلومینیومی ارائه شده در سایت دمــاتجهیــز ، یقیناَ کلیه تخفیفات مربوط به فروش ویژه هریک از برندها مانند ایران رادیاتور ، بوتان ، گرم ساز ، گرم ایران و... شامل حال خریدار محترم می گردد. (فـروش ویـژه انـواع رادیاتور آلومینیومی را از دمــاتجهیــز بخـواهیـد)

رادیاتور آلومینیومی را بهتر بشناسیم:

  • هر پره از رادیاتورهای آلومینیومی که از شمش آلیاژ آلومینیوم A413 تولید می شوند دارای قدرت گرمادهی مشخصی می باشند ( بر اساس اختلاف دمای آب گرم ورودی به رادیاتور با دمای هوای محل نصب رادیاتور)که البته باید با ترکیب تعداد پره ها میزان گرمای مورد نیاز را متناسب با فضای مورد نظر بدست آورد .
  • رادیاتورهای آلومینیومی بعلت دارابودن سطوح جانبی ، دارای سطح تماس بیشتری با هوای محل نصب ، نسبت به رادیاتورهای فولادی می باشند و از طرف دیگر به علت هدایت حرارتی بهتر ( ضریب هدایت حرارتی آلومینیوم بیشتر از فولاد است)، تبادل حرارتی آن نسبت به رادیاتورهای فولادی نیز بیشتر است. به ترکیب چند پره رادیاتور یک بلوک رادیاتور می گویند .
  • هر متر مربع از سطح رادیاتور آلومینیومی در شرایط معمولی و با اختلاف دمای 60 درجه سانتی گراد (بین دمای هوای محیط و دمای آب گرم ورودی به رادیاتور ) حدود 670 کیلوکالری در ساعت گرما ایجاد می نماید .

برای محاسبه تعداد پره رادیاتورها آلومینیومی شوفاژ مورد نیاز هریک از فضاهای ساختمان خود، ضمن اعلام ابعاد و موقعیت مکانی آن با کارشناسان شرکت دماتجهیز مشورت فرمائید.
البته برای شرایط آب و هوایی مانند تهران به شرط عدم نفوذ بیش از حد هوای سرد به داخل و وجود فقط یک دیوار در معرض هوای سرد خارج، در طبقات وسط ساختمان می توان به صورت تقریبی برای هر متر مربع از بنای مفید حدود 85 کیلو کالری و برای طبقه بالای پارکینگ برای هر متر مربع از بنای مفید حدود 95 کیلو کالری و همچنین برای واحد هایی که در زیر سقف ساختمان واقع شده اند حدود 120 کیلوکالری در نظر گرفته شود.(به ازاء هر دیوار اضافه که با هوای سرد خارج در تماس باشد 20% به مقادیر گرمادهی فوق اضافه می گردد)
اکنون میتوانید با ضرب متراژ فضای مفید مورد نظر در کیلو کالری گرمایش مورد نیاز آن فضا مقدار گرمایش مورد نیاز هریک از فضاهای ساختمان خود را محاسبه نمایید.
در خاتمه با تقسیم عدد گرمایش مورد نیاز هریک از فضا ها بر گرمای تولیدی هر پره از رادیاتور انتخابی خود، تعداد پره رادیاتور مورد نیاز خود را بدست آورید.

رادیاتور آلومینیومی

  • سپیده میگونی
  • ۰
  • ۰

پکیج ایران رادیاتور با دو نوع زمینی و دیواری در بازار عرضه شده است که هرکدام از این دو نوع نیز دارای دو مدل فن دار و بدون فن می باشند.

پکیج هایی که از مشعل بدون فن استفاده می کنند، کم صدا هستند و می توان از آنها در آشپزخانه استفاده کرد، اما از پکیج هایی که دارای مشعل فن دار هستند باید خارج از محل سکونت و در موتورخانه یا انباری استفاده کرد. مدل هایی از پکیج های دیواری ایران رادیاتور که با حرف M ، E یا K شروع می شوند از نوع دو مبدل می باشند.بجز مدل LR که از نوع سه مبدل پکیج دیواری ایران رادیاتور محسوب می شود ، در پکیج ایران رادیاتور دو مبدل یا مونوترمیک از دو نوع مبدل ساخته می شوند،که شامل : مبدل اصلی (Gas Water Heat Exchanger) و مبدل صفحه ای (Water Heat Exchanger) می باشند.

پکیج شوفاژ دیواری گرمایشی ایران رادیاتور در انواع تک مبدل و دو مبدل تولید می شود و هر کدام بر اساس ظرفیت، نوع، راندمان سوخت مصرفی، فشار آب مورد نیاز و . . . دارای مدل های متنوعی می باشند. این تقسیم بندی برای سهولت بیشتر در امر انتخاب پکیج مناسب برای هر مصرف کننده می باشد. پکیج های مدل ECO - K - ES - E - M - L - LR  پکیج های دو مبدل هستند و سری مدل های BM جز مدل های تک مبدل ایران رادیاتور محسوب میشوند. همچنین لازم به دکر است در هر کدام از این دو مدل سری FF فن دار و سری CF بدون فن می باشد.

پکیج شوفاژ دیواری گازی ایران رادیاتور مدل BM24FF با دارا بودن راندمان حرارتی 93 درصد، گزینه ای مناسب جهت استفاده در منازل و اماکن اداری می باشد.

پکیج ایران رادیاتور

 کلیه پکیج های شوفاژ دیواری ایران رادیاتور دارای گارانتی 2 ساله می باشند.
شرکت دماتجهیز با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش انواع تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، فروش پکیج های شوفاژ دیواری گازی ایران رادیاتور را نیز، برای مشتریان خود، با بهترین قیمت بر عهده دارد.

  • سپیده میگونی
  • ۰
  • ۰

عایق حرارتی را می توان بر اساس جنس، عملکرد ، شکل ونحوه استفاده دسته بندی نمود

  • عایق الاستومریک سلول بسته که نسل جدید عایق حرارتی و برودتی می باشند ، بمنظور جلوگیری از مشکلات ناشی از ذخیره سازی انرژی در تهویه مطبوع و تجهیزات سرمایشی مورد استفاده قرار می گیرند و در انواع مختلفی بصورت رول و لوله ای جهت نصب روی لوله های فولادی و مسی در سایز های مختلف و برای عایقکاری روی سطوح مختلف و  با ضخامت های مختلف عرضه می گردند.این عایق ها به دلیل خواص فیزیکی و مکانیکی منحصر به فرد خود جایگاه ویژه ای در صنعت و ساختمان دارند که اکنون به بررسی اجمالی برخی از این خواص می پردازیم:
  • ضریب انتقال حرارت : بسته بودن منافذ سلولی این دسته از عایق ها سبب میشود که ضریب هدایت حرارتی در دمای 0 درجه سانتیگراد تقریبا معادل w/mk 0.032 بوده و این خاصیت را به طور دائم حفظ کنند . علاوه بر آن بسته بودن منافذ مانع شکل گیری پدیده کندانس می گردد.
  • طیف دمایی: در طیف دمایی (70- تا 120 ) درجه سانتی گراد هیچگونه تغییری در خواص فیزیکی و شیمیایی این عایق ها رخ نمی دهد , در دمای بالا گازهای سمی از خود تولید نکرده و خاصیت عایق بودن خود را از دست نمی دهند.
  • ضریب انتشار بخار : نفوذ بخار آب در عایق های سنتی سبب می شود که خاصیت خود را به مرور از دست بدهند . در عایق های الاستومتریک نفوذ پذیری بخار آب بسیار اندک بوده و در نتیجه خاصیت عایق تا مدت زیادی حفظ می شود.( 5 برابرعایق نوع سنتی )
  • اشتعال : این نوع از عایق ها در برابر آتش نه تنها مشتعل نشده بلکه مانع پیشروی آتش نیز می شوند و در این زمینه استانداردهای لازم را دارا می باشند.
  • عایق صوتی : این دسته از عایقها معمولا تا db 32 عایق صوتی می باشند.
  • دانسیته : محبوس شدن مولکول های هوا توسط سلول های سازنده این عایق سبب شده که دارای دانسیته کمی باشند و هر چه دانسیته کمتر باشد ضریب هدایت حرارتی نیز کاهش می یابد.
  • تکنولوژی پاک : فوم الاستومریک کمترین میزان آلودگی را در محیط زیست نسبت به سایر فوم ها دارا بوده و با طول عمر بالای خود در این زمینه نسبت به سایر محصولات مشابه سرآمد می باشد.
    • انعطاف پذیری : فوم الاستومریک با ویژگی فوق انعطاف پذیر و الاستیک بودن خود در کلیه سطوح مانند سطوح T شکل و L شکل که اجرای آن دشوار می باشد , به راحتی و بسیار ساده نصب می گردد و صرفه جویی مناسبی در زمان و نیروی کار صورت پذیرد.
    • برای تعیین ضخامت عایق حرارتی مورد نیاز در تاسیسات ساختمان عوامل مختلفی از جمله اختلاف دمای سیال نسبت به محیط، ضریب انتقال حرارت عایق، نوع و روکش عایق و .... موثر است.
    • چنانچه برای جداره های ساختمان عایق کاری لازم باشد، جهت جلوگیری از پدیده میعان (بین دیوار و عایق) ابتدا لازم است دمای هوای مرطوب محل با جداول عایق مربوطه بررسی شوند.

عایق حرارتی ساختمان

نحوه انتخاب و سفارش عایق ها

در انتخاب و سفارش عایق ها باید به موارد زیر توجه داشت :

  • اختلاف دمای دو سطح عایق
  • ضریب انتقال حرارتی عایق
  • جنس عایق و روکش آن

انتخاب نوع عایق حرارتی به دمای محیط، ایمنی، شرایط محیطی و قیمت آن بستگی دارد. ضخامت عایق حرارتی باید به گونه ای انتخاب شود که از نظر اقتصادی به صرفه باشد، یعنی این که با حداقل ضخامت عایق از هدررفتن انرژی جلوگیری شود. مصالح عمده عایق حرارتی عبارتند از: بتن سبک (بتن گازی و بتن کفی و...)، دانه هی سبک، کاغذ و آلمینیوم، پنبه کوهی، چوب پنبه پرس شده، تخته های فیبری، الیاف معدنی، پشم سنگ، پشم شیشه، شیشه اسفنجی، پوکه معذنی، پرلیت، تخته های گچی سبک با روکش آلمینیومی و ساده، مواد پلاستیکی، ساقه های تو خالی و پشم چوب.

همچنین در هنگام انتخاب و سفارش عایق حرارتی موردنیاز می توانید با کارشناسان فروش شرکت دماتجهیز به عنوان مرکز مشاوره و فروش انواع دستگاههای سرمایش و گرمایش مشورت نمائید.

در اجرای عایق کاری باید به موارد ذیل توجه داشت :

  • جنس عایق و روکش آن باید با آنچه در مقررات ملی ساختمان برای حفظ آن منطقه از ساختمان در برابر آتش مقرر شده مطابق باشد .
    عایق حرارتی ساختمان
  • استفاده از مواد و مصالح سوختی به عنوان عایق ، روکش عایق و دیگر مواد کمکی مجاز نیست .
  • برای لوله هایی که در معرض یخ زدن هستند باید ضخامت عایق با کارشناسی دقیق انتخاب گردیده یا اینکه از روشهای دیگری جز عایق کاری استفاده گردد .
  • ضخامت عایق بر مبنای محاسبات مهندسی تعیین می گردد و توجه داشته باشید که همیشه ضخامت بیشتر عایق سبب کم شدن اتلاف حرارتی نمی گردد.
  • سپیده میگونی
  • ۱
  • ۰
کولر گازی سامسونگ، با طراحی منحصر به فرد و صنعتی و با بهره گیری از بروز ترین فناوری های دنیا، به محصولاتی پرفروش و قابل اعتماد در بازار ایران تبدیل شده اند و عرضه مدل های متفاوت و متنوع به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش مطلوب شرکت سام سرویس کولرهای گازی سامسونگ، باعث شده مصرف کننده ایرانی استقبال گسترده ای از این محصولات داشته باشند

کولر گازی سامسونگ

آنچه باید در مورد کمپرسورها و گازهای مبرّد کولرهای گازی بدانیم

شرکت سامسونگ در تولید کولرهای گازی و اسپلیت های خود از انواع کمپرسورهای روتاری، کمپرسور اسکرال و کمپرسورهای دارای کیت اینورتر استفاده می کند.

کمپرسور روتاری، رایج ترین نوع کمپرسور در کولرهای گازی می باشد، همچنین کمپرسورهای اسکرال عمدتا در کولرهای گازی ایستاده با ظرفیت بالا استفاده می شود و نهایتا کولرهای گازی و اسپلیت هایی که کمپرسور آنها دارای کیت اینورتر می باشد مصرف برق و انرژی کمتری دارند و به عنوان کولر اسپلیت های کم مصرف شناخته می شوند.

همچنین گاز مبرّد استفاده شده در کولرهای گازی سامسونگ معمولا از دو نوع R22 و R410 می باشد.

شما می توانید با مطالعه راهنمای انتخاب هریک از کولر های گازی سامسونگ، از نوع کمپرسور و گاز مبرّد به کار رفته در این محصولات مطلع شوید.

تنوع در محصول و ظرفیت های مختلف

کولرهای گازی و اسپلیت های سامسونگ در مدل های مختلف دیواری، پنجره ای، ایستاده و پرتابل با اسامی گود، گودوان، مالدیوز، مکس، ویواس، مکس 30، میراژ، کریستال و ... و در ظرفیت های متفاوت تولید و عرضه می شوند.

از محصولاتی که در این برند بسیار مورد توجه قرار گرفت و فروش زیادی داشت  کولر گازی سامسونگ اینورتر مدل Maldives AQV13PS با برچسب رده انرژی +A است؛ همچنین اینورتر دیجیتال تعبیه شده در این کولرها که از قابلیت خاموش و روشن شدن خودکار (Auto Restart) بهره می برد، علاوه بر صرفه جویی 600 درصدی در مصرف انرژی، دمای دلخواه شما را در محیط ثابت نگه می دارد.

برای اینکه پیشنهادات دیگری برای خرید عاقلانه تر داشته باشید سری به وب سایت تصصی تاسیساتی دماتجهیز بزنید تا ضمن اطلاع از اطلاعات دستگاه مورد نظر خود از پیشنهادات ویژه فصلی دماتجهیز نیز باخبر شوید.

تا با تخفیف شگفت انگیز کولر گازی سامسونگ خود را خریداری کنید.

.


  • سپیده میگونی
  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید پکیج ایران رادیاتور مدل L24FF

تولید انواع پکیج های شوفاژ دیواری گاز و زمینی گرمایشی در شرکت ایران رادیاتور از 1383 آغاز گردید.پکیج های شوفاژ گازی ،دیواری و زمینی ایران رادیاتور به کمک خدمات بعد از فروش مناسب و پاسخگوی خود در همین مدت کوتاه توانسته است بخش بزرگی از بازار مصرف در پکیج های گرمایشی در کشور را تصاحب نماید.

پکیج های شوفاژ دیواری ایران رادیاتور در انواع و کاربردهای مختلفی تولید می گردندکه می توان به مدل های فن دار،بدون فن ، تک مبدل،دو مبدل ، سه مبدل ، آنالوگ و دیجیتال در ظرفیت های 24000 تا 36000 اشاره نمود.
مدل هایی از پکیج های شوفاژ دیواری ایران رادیاتور که با حرف M ، E یا K شروع می شوند از نوع دو مبدل می باشند.بجز مدل LR که از نوع سه مبدل پکیج شوفاژ دیواری ایران رادیاتور محسوب می شود ، در پکیج ایران رادیاتور دو مبدل یا مونوترمیک از دو نوع مبدل ساخته می شوند،که شامل : مبدل اصلی ((Gas Water Heat Exchangerو مبدل صفحه ای (Water Heat Exchanger) می باشند.
در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز ، اطلاعات و قیمت های تضمین شده پکیج شوفاژ دیواری گازی ایران رادیاتور مدل L24FF با گارانتی اصل جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است.
پکیج شوفاژ دیواری گازی ایران رادیاتور مدل L24FF با راندمان حرارتی 93 %، گزینه ای مناسب برای تأمین گرمایش منازل و اماکن اداری می باشد.
ظرفیت حرارتی خروجی این پکیج ها، 20640 KCal/Hr معادل 24 KW می باشد.
پکیج های شوفاژ دیواری گازی ایران رادیاتور مدل L24FF از نوع پکیج های دو مبدل (دارای دو مبدل حرارتی می باشند که یکی برای تأمین گرمایش رادیاتورها و دیگری برای تأمین آبگرم مصرفی تعبیه شده است) و از نوع فن دار می باشند.
حداکثر دمای آبگرم گرمایش پکیج های شوفاژ گازی دیواری ایران رادیاتور مدل L24FF برابر 85 درجه سانتیگراد و حداکثر فشار آبسرد مصرفی ورودی این پکیج ها 10 bar است.
حداکثر دبی آبگرم مصرفی پکیج های ایران رادیاتور مدل L24FF برابر 11.4 Lit/Min است.
قطر لوله های مدار گرمایش پکیج های فوق 3/4 اینچ و قطر لوله های آب سرد و گرم آنها، 1/2 اینچ می باشد.
وزن خالص این پکیج ها 37 کیلوگرم می باشد و با برق مصرفی 137 وات کار می کنند.

ابعاد پکیج دیواری ایران رادیاتور به شرح زیر است:

  • ارتفاع: 736 mm
  • عمق: 350 mm
  • عرض: 450 mm

پکیج ایران رادیاتور دارای گارانتی 2 ساله و خدمات پس از فروش می باشند، ضمن اینکه هزینه نصب و اتصالات پکیج های ایران رادیاتور بر عهده مشتری خواهد بود.
شرکت دماتجهیز با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش انواع تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، فروش پکیج های شوفاژ دیواری گازی ایران رادیاتور را نیز، برای مشتریان خود با بهترین قیمت بر عهده دارد.

پکیج ایران رادیاتور مدل L24FF


  • سپیده میگونی
  • ۰
  • ۰

هیتر و کوره هوای گرم  به طور کل در نبود سیستم حرارت مرکزی در ساختمان، به عنوان تجهیزات مولد گرما مستقلاً قادر به تامین گرمایش مورد نیاز در سالن های بزرگ ، مرغداری ها ،گلخانه ها، کارخانجات ، سوله ها ، کارگاه ها ، نمایشگاه ها، بانکها، فروشگاه های بزرگ، مساجد و... می باشند

عمده ترین انرژی مصرفی در هیتر ها گاز و برق است و هیتر ها را به انواع هیتر برقی و هیتر گازی تقسیم میکند.

هیتر تابشی

در هیتر های تابشی که از انواع هیتر های گازسوز می باشند با عبور جریان شعله مشعل از درون یک لوله مشکی رنگ و u شکل مخصوص که پشت آن رفلکتور یا منعکس کننده گرما نصب شده است قادر به تابش گرما به سطح مورد نظر می باشد . تابش گرما در هیترهای تابشی مانند تابش گرما در بخاری های برقی فقط سطح مقابل هیتر را بصورت تشعشعی گرم می کند و قادر به ایجاد گرمایش در دمای هوای محل نصب نمی باشد.

استفاده از هیترهای تابشی (تشعشعی) برای گرمایش در سطح محل مورد نظر ، در سالن های وسیع و حتی فضاهای باز مناسبترین انتخاب و همراه با صرفه جویی بسیار زیادی در میزان مصرف سوخت می باشد.

هیترهای تابشی که در ارتفاع 4 تا 12 متری سطح زمین (بر اساس ظرفیت) نصب می شوند ، بدون نیاز به گرمایش هوای محیط ، سطح مورد نظر را گرم نموده و موجب صرفه جویی فراوان درمصرف گاز می گردند.

به طور کلی هیتر و کوره هوای گرم از سه بخش اصلی مبدل حرارتی، بادزن (فن) و مشعل تشکیل شده است.

مبدل حرارتی کوره های هوای گرم: این مبدل ها معمولا از جنس استیل یا ورق های فولادی فرم دار آتش خوار ساخته میشوند. سر و صدای ناشی از انقباض و انبساط سریع فولاد در مدل های جدید هیتر و کوره هوای گرم به دلیل نصب ترموستات fan limite control تا حدود زیادی از بین رفته است. ورق های فولادی فرم دار نسبت به مبدل های چدنی و قدیمی، از کارایی بالاتر و وزن کمتری برخوردارند.

بادزن (فن) : بادزن یا فن مورد استفاده در هیتر و کوره هوای گرم، هوای اتاق یا محل نصب را بطرف هیتر یا کوره هوا گرم مکش نموده و پس از 25 تا 40 درجه سانتیگراد افزایش دما، در اثر عبور از روی مبدل حرارتی، مجدداً بطرف اتاق ها هدایت می نماید. بسیاری از این فن ها دارای موتورهای دو یا سه سرعته هستند.

اگر فن یا بادزن در هیتر و کوره هوای گرم طوری قرار گرفته باشد که هوا را از مبدل حرارتی مکش نماید آن را کوره مکشی می نامند و اگر فن طوری قرار گرفته باشد که هوا را از رابط مبدل حرارتی براند، وزشی یا رانشی نامیده می شود.

از نظر ایمنی ، هیتر یا کوره هوای گرم از نوع وزشی بر هیتر و کوره هوا گرم مکشی ارجحیت دارد ، زیرا کوره مکشی در صورت وجود منفذی در مبدل حرارتی ، محصولات احتراق را وارد هوای محل نصب کوره هوای گرم می نماید. در هیتر ها و کوره هوای گرم از نوع مکشی اتصال بادزن (فن) به الکتروموتور بطور مستقیم یا به وسیله تسمه صورت می گیرد.

مشعل ها: مشعل های مورد استفاده در هیتر و کوره هوای گرم معمولاً از نوع گازی، گازوئیلی،دو گانه سوز، به ندرت نفتی و یا حتی برقی می باشند. مشعل های گازسوز ممکن است از نوع دمنده دار یا آتمسفریک باشند.

در گروه هیتر و کوره هوای گرم سایت مرجع دماتجهیز که اولین (از سال 1383) و پربیننده ترین سایت فروشگاهی دستگاه های سرمایش و گرمایش در خاورمیانه می باشد (طبق داده های سایت جهانی Alexa.com) می توانید با اندکی حوصله جهت مطالعه توضیحات خلاصه و جامع ارائه شده ، کالای مورد نظر خود را با مناسبترین قیمت (تضمین بهترین قیمت ها) و اطمینان خاطر از دریافت خدمات و گارانتی اصل و معتبر به راحتی خریداری فرمائید.


  • سپیده میگونی